Mi kell a hatékony ingatlanmarketinghez?

Az ingatlaniparra általánosságban jellemző a hullámvölgyek és a hullámhegyek folyamatos váltakozása. Egyes időszakokban sokkal nehezebb értékesíteni egy telket vagy otthont, és ilyenkor egy tulajdonosnak vagy ügynöknek minden segítségre szüksége lehet a sikeres üzletek lebonyolításához – itt lép színre a marketing.

Gyakran nem magával az ingatlannal, vagy az ügynökséggel van a baj, hanem ezek marketingjével – vagyis inkább annak hiányával. A kínálat óriási, a piac szinte mindig telített, és ilyenkor egy-két hirdetés messze nem elég ahhoz, hogy egy ingatlan magára vonja a vásárlók figyelmét. Amennyiben szeretnél javítani ingatlanügynökséged eredményein, az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

  1. Használd a közösségi médiát

Regisztrálj minden releváns közösségi platformra – ide tartozik a Facebook, az Instagram, a Twitter és a ritkán emlegetett Pinterest is. Ezek a közösségi felületek mind lehetővé teszik számodra, hogy kapcsolatot teremts a többi felhasználóval, illetve, hogy képeket és információkat oszthass meg az értékesítésre váró ingatlanokról.

 

  1. Tedd egyszerűvé az ingatlanok megosztását

Sok online böngésző érdeklődő szívesen osztja meg kinézett ingatlanjait ismerőseivel és barátaival. Ezzel is több emberhez juthatnak el a kínált tulajdonaid, szóval érdemes megkönnyíteni ezt a lépést számukra. Helyezz el közösségi megosztó gombokat minden ingatlan adatlapján webhelyeden!

 

  1. Használj helyi fotókat

Egy ingatlan értékesítésekor nem csak egy telket vagy lakást próbálsz eladni, hanem az egész környéket is, ahol az adott tulajdon megtalálható. Mellékelj tehát az ingatlanról készült képek mellé olyan fotókat is, amin a környék legszebb, legérdekesebb dolgait mutatod meg az érdeklődőknek. Ez lehet egy tó partja, a város díszes főtere, vagy a közeli dombról nyíló kilátás is.

 

  1. Kínálj csábító tartalmakat (egy kis apróságért cserébe)

Gyakori marketingmódszer valamilyen ingyenes ajándékot kínálni azoknak az érdeklődőknek, akik hajlandók ezért megadni elérhetőségeiket a későbbi üzenetváltás céljából. Készíthetsz például egy átfogó, profi e-könyvet arról, hogy mire kell odafigyelnie valakinek, ha vidéken, vagy épp egy városban szeretne otthont vásárolni magának. Ezt aztán ingyenesen letöltheti bárki, ha előtte megadja neked nevét és email címét. Ezzel egyszerre beleegyezik abba is, hogy később marketingajánlatokkal keresd fel őt.

 

  1. Kérd profi ingatlanfotós segítségét

Ingatlanosként bizonyára tisztában vagy a képek erejével. Egy jó fotósorozat segíthet a lehető legszebb formájában bemutatni egy otthont, és gyakran ez jelentheti a különbséget egy felkapott tulajdon, és egy olyan között, amin mindenki túlgörget a listákon. Ha valamire, akkor erre nem szabad a pénzt sajnálni – ez is egy befektetés!

 

  1. Készíts virtuális körutat

Az ügyfelek ideje drága, és a legtöbben szeretnének minél többet kideríteni egy ingatlanról, mielőtt rávennék magukat, hogy személyesen is megnézzék azt. A modern technológiának köszönhetően ma már nem kihívás virtuális körutakat készíteni, amik egy átfogó, pontos és hangulatos módon mutatják be az ingatlant az érdeklődőknek.

Érdemes megkérdezni a fényképészt, akit felkérsz a fotók elkészítésére, hogy vállalja-e az efféle 360°-os képek elkészítését is – ez segít, hogy a képek minősége és stílusa is megegyezzen.

 

  1. Optimalizáld webhelyedet mobileszközökre

2021-et írunk. Az emberek többsége ma már többnyire, vagy kizárólag csak mobiltelefonjáról éri el az internetet. Éppen ezért, ha ingatlanügynökséget webhelye nincs felkészülve ezekre a látogatókra, akkor temérdek lehetőségről maradhatsz le. Mi több, webhelyed ajánlatai a Google keresőjében is ritkábban jelennek meg, ha webhelyed technikailag nem felel meg a mobilos böngészés elvárásainak!

 

  1. Készíts hírlevelet

Az email marketinggel hatékonyan erősítheted meg az érdeklődőkkel és lehetséges ügyfelekkel kiépített kapcsolataidat. Miután megszerezted email címüket (például egy fent említett e-könyv felajánlásával), elkezdhetsz hasznos üzeneteket küldeni feliratkozóidnak. Például értesítheted őket a közelgő nyílt napokról, releváns rendezvényekről, vagy kifejezetten olyan jellegű ingatlanokról, amik őket érdeklik. Fontos persze, hogy email listádat szegmentáld is, hiszen az ország két túlsó végében más és más lesz az emberek érdeklődése ingatlanok terén.

 

  1. Készítsd el Google Cégem adatlapodat

Ha azt szeretnéd, hogy ügynökséged minél több releváns keresésre jelenhessen meg a világ legnagyobb keresőmotorjának találatai között, akkor szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra is. Ez a Google egyik ingyenes szolgáltatása, amivel elhelyezheted ügynökséged irodáját a térképen, illetve felsorolhatsz minden fontosabb tudnivalót vállalatodról, úgymint az elérhetőségeket, a kínálatodat, és így tovább. Ne felejtsd el alaposan kitölteni az összes releváns mezőt adatlapodon, és mindig frissítsd ezeket naprakész adatokkal, ha bármi megváltozna!

 

  1. Közvetíts webináriumokat

Ha nem félsz kamera elé állni, akkor néhány webináriummal garantáltan kiemelheted ügynökségedet a többi ingatlaniroda közül. Ezek a webes szemináriumok (innen a „webinárium” név) lényegében olyan online előadások, amikre bárki (vagy csak a meghívott résztvevők) „beülhet”, és megnézheti őket, ha érdeklődik a téma iránt. Tarthatsz előadást arról, hogy mire kell odafigyelni egy otthon kiválasztásánál, vagy, hogy milyen hibákat követnek el a friss otthontulajdonosok (és hogyan lehet elkerülni ezeket). A webináriumokat könnyedén exkluzívvá teheted, hogy a megtekintésért cserébe a nézőknek meg kelljen adniuk email címüket.

Ezeket az előadásokat (ha nem exkluzívok) később a YouTube-ra is feltöltheted, hogy videós tartalmakként használhasd őket marketingedben. Az ilyen webináriumokkal egyrészt felhívhatod a figyelmet cégedre (anélkül, hogy ráerőltetnéd kínálatodat közönségedre), illetve bizonyíthatod nekik szakértelmedet is, hogy a későbbiekben bizalommal forduljanak ügynökségedhez segítségért.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük